بازرسی و آزمون انواع سیلندر

تست و بازرسی سیلندر

آلیاژ سیلندر های گاز با توجه به خواص شیمیایی گاز موجود در آنها و به علت قرار گرفتن دائم تحت فشار گاز، به مرور زمان دچار خوردگی و خستگی می شود .بدین منظور کنترل و بازرسی دوره ای سیلندر ها از الزامات استفاده از سیلندر های گاز می باشد. آزمون دوره ای سیلندر های گاز با توجه به متریال سیلندر ها و یکپارچه و یا درزدار بودن مطابق با  استاندارد های ملی و بین المللی صورت می پذیرد.

شرکت گاز اردستان در سال 1390 پیرو ضرورت بازرسی و آزمون سیلنـدر های فولادی تحت فشار، بر آن شد تا با بهره بردن از دانش فنی مهندسین خود و تجهیز نمودن دستگاه های آزمایشگاهی دقیق، همکاری خود را با سازمان ملی استاندارد ایران در زمینه بازرسی و آزمون انواع سیلندر های گاز تحت فشار آغاز نمود.

 

اسکوپ های بازرسی و آزمون آزمایشگاه مجتمع گاز های طبی و صنعتی اردستان:

ISIRI 6792

بازرسی و آزمون دوره ای سیلندر های گاز فولادی بدون درز مطابق با استاندارد ملی  

ISIRI 869

آتش خاموش کن های پودری و دستی مطابق با استاندارد ملی

ISIRI 9424-2

بازرسی و آزمون آتش خاموش کن های چرخ دار و قابل حمل مطابق با استاندارد ملی

ISIRI 18753

بازرسی و آزمون سیلنـدر های گـاز جوشکـاری شـده  از جنس فولاد کربنی مطابق با استاندارد ملی

ISIRI 841-1

بازرسی و آزمون دوره ای سیلندر های فولادی با ساختمان جوش شده برای گاز مایع مطابق با استاندارد ملی   

ISIRI 12864

بازرسی و آزمون سیلندر های گاز، آلیاژ آلومینیومی  بدون درز مطابق با استاندارد ملی 

INSO 8237

بازرسی و آزمون دوره ای  سیلندرهای قابل حمل ویژه  استیلن مطابق با استاندارد ملی

ISIRI 18753

بازرسی و آزمون سیلندرهای گاز جوشکاری شده از جنس فولاد کربن

هدف از تدوین این استاندارد تعیین حداقل الزامات مورد نیاز برای بازرسی و آزمون دوره ای سیلندرهای گاز از جنس فولادکربنی قابل حمل، با ساختمان جوش شده مختص ذخیره سازی گاز های متراکم و مایع شونده ی تحت فشار، می باشد.

 ISIRI 841-1 :

بازرسی و آزمون سیلندر های فولادی با ساختمان جوش شده برای گاز مایع  LPG

 هدف از تدوین این استاندارد مشخص کردن فواصل زمانی، دستورالعمل های بازرسی و آزمایش دوره ای سیلندر های فولادی قابل حمل و پرکردن مجدد با ساختمان جوش شده، مختص گاز مایع به ظرفیت آبی 5/0 لیتر تا 150 لیتر  می باشد.

ISIRI 12864 :

بازرسی و آزمون سیلندر های گاز آلیاژ آلومینیومی بدون درز 

هدف از تدوین این استاندارد تعیین حداقل الزامات مورد نیاز برای بازرسی و آزمون دوره ای سیلندرهای گاز آلیاژ آلومینیوم بدون درز قابل حمل به منظور ذخیره سازی گاز های تحت فشار مایع شونده یا حل شونده در حلال تحت فشار می باشد که برای بازرسی و آزمون سیلندر های استیلن یا سیلندر های کامپوزیتی با آلیاژ آلومینیومی کاربرد ندارند.

ISIRI 869 :

بازرسی و آزمون آتش خاموش کن های پودری و دستی

هدف از تدوین این استاندارد تعیین ویژگی های ساخت و روش های آزمون خاموش کننده های قابل حمل پودری دستی محتوی پودر قابل پر شدن مجدد است.

INSO 8237 :

بازرسی دوره ای و آزمون سیلندرهای قابل حمل ویژه استیلن 

هدف از تدوین این استاندارد تعیین الزامات بازرسی دوره ای سیلندر های استیلن بر مبنای الزام حمل کالاهای خطرناک  و همچنین تعمیر و نگهداری  سیلندر همراه با  بازرسی دوره ای است.

ISIRI 6792 :

بازرسی و آزمون دوره ای سیلندرهای فولادی بدون درز 

هدف از تدوین این استاندارد تعیین حداقل نیازمندی های لازم برای بازرسی و آزمـون دوره ای سیلندر های گاز فولادی بدون درز قابل حمل (منفرد یا مجموعه )، برای ذخیره گاز های فشرده و گاز مایع شده تحت فشار، جهت تایید سلامت سیلندر برای ادامه استفاده از آنها در چرخه  بهـره برداری است. این استـاندارد ملی الزامـات مربوط به بـازرسی و آزمون های دوره ای و به منظور تایید سیلندرها برای بهره برداری مجدد را تعیین می نماید.

 

خدمات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

84 − 81 =