گاز کربن دی اکسید

(co2) گاز کربن دی اکسید در غلظت پایین بی بو، بی رنگ، اسیدی، دارای واکنش‌پذیری کم، طعم ترش داشته و غیر قطبی محسوب می‌شود. و این گاز به صورت طبیعی در محلول‌های آبی طبیعی برای مثال در یخچال‌های طبیعی، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، آب دریا و دیگر آب‌های کره زمین یافت می‌ شود. این گاز در دمایی بسیار پایین‌ تر از نقطه سه‌گانه آن، یعنی در دمای منفی 79 درجه سانتی‌گراد به یخ خشک تبدیل می‌ گردد.

گاز کربن دی اکسید

فروش گاز دی اکسید کربن:

شرکت گاز اردستان، ارائه دهنده ی گاز دی اکسید کربن با خلوص 3، 3.5 ، 4 ، 5 و … در مخازن استاندارد و سیلندرهای 10 ، 20 ، 40 ، 50 لیتری و همچنین قیمت مناسب می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت گاز کربن دی اکسید با واحد بازرگانی شرکت گاز اردستان تماس حاصل فرمایید. 

کاربرد دی اکسید کربن:

کربن دی اکسید یکی از گازهایی است که معمولا در فرآورش مواد مورد استفاده قرار می‌گیرد. با آن‌ که این گاز به عنوان یک گاز گلخانه‌ ای و مضر شناخته می‌شود، یکی از عوامل مهم در فرایند فتوسنتز گیاهان است و بدون آن گیاهان از بین خواهند رفت. و به عنوان ماده فشرده‌ کننده در چاه‌ های نفت مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این گاز با توجه به خواصی که داراست، عامل کاهش دهنده ویسکوزیته در نفت است و بدین منظور از آن در صنایع نفت و گاز استفاده می‌ گردد. این گاز همچنین با توجه به دمای بسیار پایین آن در فاز مایع، در صنایع غذایی به عنوان سرد کننده استفاده می‌ گردد. حمل و نقل مواد منجمد دارویی، غذایی و صنعتی نیز با کربن دی اکسید مایع صورت می‌گیرد.

به این گاز در پزشکی به همراه اکسیژن نقش اساسی و مهمی داشته و بسیار پرمصرف است. اما نیاز به پروتکل‌ های نگهداری داشته و بایستی توسط کادر آموزش دیده در بیمارستان‌ ها و یا در مراکز دیگر نگهداری گردد. استفاده نادرست از آن‌ ها خطرات جبران ناپذیری را به‌ دنبال خواهد داشت و ممکن است هزینه‌ های زیادی را جهت جبران خسارات به‌دنبال داشته باشد.

متاسفانه امروزه عدم توجه به کنترل کیفیت، ایمنی و طریقه نگهداری از سیستم‌ های طبی 60 درصد از بیمارستان‌ های کشور دارای سیستم‌ های گازی فرسوده و قدیمی می باشند و بودجه و منابع کافی جهت تامین و تعویض موقع اختصاص داده نمی‌شود.

دی ‌اکسید کربن سنگین است و بر روی آتش قرار می‌گیرد در نتیجه باعث می‌ شود اکسیژن مورد نیاز آتش جهت انجام فرآیند سوختن به آن نرسیده و خاموش گردد و از این نظر برعکس اکسیژن عمل می‌کند، به همین دلیل از گاز CO2 در برخی از کپسول‌ های آتش نشانی استفاده می‌ شود. این مزیت دی اکسید کربن که باعث خسارت به مواد موجود در محیط احتراق نمی‌ شود و مهم‌ ترین ویژگی گاز دی اکسید کربن ‌می‌ توان به وزن ملکولی بالای آن نسبت به هوا اشاره نمود که که یک و نیم برابر هوا می‌ باشد و به همین خاطر زمان آتش‌ سوزی به عنوان یک لایه کامل روی آتش سوار می شود و به سرعت سبب خاموش گشتن آتش می‌گردد.

بنابراین کاربرد دی ‌اکسید کربن را می‌ توان در زمینه‌ های زیر دانست:

1-

حمل و نقل مواد منجمد دارویی، غذایی و صنعتی

2-

ماده فشرده‌ کننده در چاه‌ های نفت

3-

قیمت کپسول گاز دی اکسید کربن

4-

رنگبری در صنایع قند و شکر

5-

در پزشکی به همراه اکسیژن

6-

نوشیدنی‌ ها و نوشابه گازدار

7-

کپسول‌ های آتش نشانی

8-

فرایند فتوسنتز گیاهان

9-

صنایع ریخته‌گری

10-

در صنایع غذایی

11-

تولید یخ خشک

12-

فراورش مواد

خرید سیلندر | کپسول و قیمت گاز دی اکسید کربن:

گاز دی اکسید کربن با گرید 4 تا 6 در سیلندرهایی با فشار و حجم دلخواه قابل عرضه است.

جهت تهیه و خرید سیلندر گاز دی اکسید کربن با خلوص و کیفیت بالا به صورت جزئی و کلی و همچنین تامین آرگون مایع، تهیه انواع تجهیزات، لوازم وابسته به آن (سیلندر آرگون ، پالت گاز آرگون و … ) و دریافت قیمت سیلندر آرگون با واحد بازرگانی شرکت گاز اردستان به شماره 03133863330 تماس حاصل فرمایید.

 

کربن دی اکسیدگاز های خالص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 5 = 3